کد مطلب:152376 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:168

در روز رحلت زینب کبری اهل آسمان به خروش می آیند
سید عالم وثقه ی جلیل، حاج سید اسدالله اصفهانی - مجاور كربلای معلی - در سنه ی 1319 برای مؤلف كبریت احمر در كربلای معلی نقل كرد كه حضرت حجت بن الحسن امام زمان علیه السلام در عالم خواب به وی فرمودند: از روز وفات عمه شان حضرت زینب علیهاالسلام اهل آسمانها جمع می شوند و خطابه ی آن مخدره را كه در كوفه خوانده است، می خوانند و گریه می كنند! و حضرت علیه السلام باید آنان را ساكت گردانند، كه شیرازه ی عالم از یكدیگر گسسته نشود! [1] .

همچنین عالم بزرگوار مرحوم ملا علی خیابانی در كتاب وقایع الأیام فی تتمة محرم الحرام داستانی طولانی را نقل می كند، كه آن مقدار از آن را كه مربوط به جریان فوق می باشد، در اینجا می آوریم.

راوی می گوید: در عالم رؤیا حضرت حجت بن الحسن العسكری علیه السلام را دیدم كه در كمال آشفته حالی هستند! پیش رفتم و سلام كردم و از حال ایشان سؤال نمودم. فرمودند: بدان كه، از روزی كه عمه ام زینب علیهاالسلام وفات كرده اند، همه ساله در روز وفات آن مخدره ملائكه در آسمانها مجلس می گیرند و خطبه ی آن مخدره را در بازار


كوفه، می خوانند و گریه كنند، به طوری كه من باید بروم و آنها را از گریه ساكت نمایم! امروز روز وفات عمه ام زینب علیهاالسلام بود و اكنون من از آن مجلس مراجعت نموده ام. [2] .


[1] ستاره ي درخشان شام، ص 335، به نقل از كبريت احمر ص 85، چاپ اسلاميه.

[2] ستاره ي درخشان شام، ص 335، به نقل از وقايع الايام خياباني.